2015-03-24

Fick en fråga angående mitt val av program på Universitetet så jag tänkte svara på den här i ett inägg - "Läser du program eller fristående kurser? Vad tycker du om det? Valde du mellan olika eller var det självklart vad du skulle läsa?"
 
Jag började i höstas på Politices kandidatprogrammet, även kallat Polkand. Det är ett program under den statsvetenskapliga institutionen där man själv väljer en inriktning som passar. De första tre terminerna läser alla Statsvetenskap A, Nationalekonomi A, Statistik A och Juridisk översiktskurs. Därefter väljer man en fördjupning i någon av dessa ämnen (man kan även välja Freds- och konfliktsstudier). Detta är ett kandidatprogram, vilket innebär att man läser tre år, men min ambition är att ta en Masterexamen (som är 5 år). 
 
Just nu är jag inne på min andra termin, där jag läser Nationalekonomi, vilket mest troligtvis också kommer bli mitt val av fördjupning då det var just Nationalekonomin som lockade mig till att välja programmet! Tycker än så länge att hela programmet varit väldigt allmänbildat och intressant. Jag är så himla glad att jag kom i en jättebra klass och även fick mig en sån nära vän direkt! Hoppas du är nöjd med svaret, KÄRLEK
 
 
 
Vardag | |
#1 - - FELICIA:

Tack så myckeet :D

Upp